Klachtenregeling

Heeft u een klacht over EVA?

Het is belangrijk dat u zich goed voelt bij onze echoscopisten. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om u en uw kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met de echoscopist en andere professionals bij het Verloskundig Centrum Achterhoek EVA deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat u een klacht heeft.

1. Bespreek uw klacht met de echoscopist of de coördinator

Zit u met vragen? Of twijfels? Bent u ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met u te praten.

U kunt hiervoor een afspraak maken via de assistente (0543-520820, 8.30 – 13.00 uur), via de mail (coordinator@vca-eva.nl) of via een brief (o.v.v. klachtenmelding). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan uw eigen verloskundige. Zij zal dan zorgen voor terugkoppeling naar EVA.

2. Schakel onze klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wilt u hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt u graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. U kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl

De coördinator of echoscopist streeft ernaar, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, uw klacht binnen zes weken af te handelen.

Geschilleninstantie Verloskunde

Als u er met de coördinator en/of de echoscopist en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u de klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of uw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

Geschilleninstantie Verloskunde
Secretaris: Mevr. E. van Mackelenbergh
Telefoon: 073 – 6891890
E-mail: info@geschilleninstantieverloskunde.nl

Een klacht indienen kost niets
Er zijn geen kosten verbonden aan een extra gesprek met ons. Ook de hulp van de Klachtenfunctionaris of de Geschilleninstantie is gratis.